trusty logo
trusty logo
1852 0

מהו ביטוח מחלות קשות?

ביטוח מחלות קשות, בה סכום הביטוח מועבר במלואו כפיצוי חד פעמי, מסייע לחולה בתקופה הקשה בחייו ומאפשר לו ולמשפחתו להתמודד עם המחלה ולעמוד בהוצאות הכרוכות בכך.

רועי כהן
מאת: רועי כהן כתב מגזין טראסטי ביטוח

פורסם: 21.04.2019 15:33
ביטוח מחלות קשות, בה סכום הביטוח מועבר במלואו כפיצוי חד פעמי, מסייע לחולה בתקופה הקשה בחייו ומאפשר לו ולמשפחתו להתמודד עם המחלה ולעמוד בהוצאות הכרוכות בכך.

מהו ביטוח מחלות קשות?

כולנו מפחדים מהרגע הזה, בו חס וחלילה נתבשר על כך שחלינו במחלה קשה שעלולה לגרום לשינוי משמעותי ומיידי באורח החיים שלנו, ולא רק בפן הבריאותי אלא גם בפן הכלכלי, המושפע ישירות מהמצב. אנשים שחולים באופן פתאומי או הדרגתי במחלה קשה, עלולים למצוא את עצמם במצב בו הם יזדקקו לסיוע מהמשפחה ובמקרים מסוימים אף לעזרה סיעודית צמודה, בין אם לזמן קצר ובין אם לתקופה ארוכה. מחלות קשות עלולות לפגוע בכל אחד, בכל זמן ובכל גיל, גם למי שחי באורח חיים בריא. כשמתמודדים עם מחלה קשה נאלצים להתרגל למציאות חדשה ולאי יכולת לתפקד או לעבוד באופן קבוע, מה שמשפיע על האדם החולה לא רק מבחינה נפשית אלא גם על הסובבים אותו, שמושפעים על כך ישירות ונמצאים תחת תחושת מתח וחרדה מהמצב, וידרשו ברוב המקרים לסייע באופן שגרתי לבן המשפחה החולה. ביטוח מחלות קשות יכול לסייע רבות לאדם החולה ולמשפחתו, ולאפשר להם לשרוד כלכלית בתקופת המחלה וגם לעמוד בהוצאות הכלכליות שנלוות לטיפול הרפואי, כמו שיקום לדוגמה.

על איזה סוג מחלות מדובר?

בסביבות 30 סוגי מחלות (המספר משתנה בין חברות הביטוח השונות) או אירועים הרפואיים קשים ניתן למנות בפוליסות הביטוח השונות, בהן ניתן לכלול:

• סרטן • סוגי שבץ • התקפי לב וצנתורים • אי ספיקת לב • פרקינסון • ניוון שרירים • שיתוק • דלקות מוח • אי ספיקת כבד • תרדמת • כוויות קשות • טרשת נפוצה

יש לקרוא היטב בפוליסת הביטוח על כל המחלות אותן הביטוח מכסה, וגם את הגדרות המדויקות והתנאים. לא כל מחלה תכוסה באופן אוטומטי על ידי הביטוח, כמו לדוגמה, לא כל הסוגים השונים של סרטן נכללים בפוליסה.

מה הפוליסה כוללת ומה כדאי לדעת?

את סכום הביטוח מקבלים באופן מלא וחד פעמי, לאחר אישור וסיכום רפואי מרופא מומחה ולאחר אישור על ידי הביטוח (נקודה זו מהווה יתרון משמעותי לבחירה בפוליסת ביטוח נגד מחלות קשות). את סכום הפיצוי המלא ניתן להגדיר באופן אינדיבידואלי, מה שמהווה השפעה על התשלום החודשי של הפרמיה. באופן כללי, כדאי לבחור סכום פיצוי שיכסה את ההוצאות לתקופה של שנתיים עד חמש שנים. שימו לב שחלק מחברות הביטוח מתחשבות במצב הבריאותי הנוכחי של המבוטח העתידי (לדוגמה, אם הוא מעשן או לא). הסכום המקסימלי הממוצע למבוטח מוערך בסביבות ה- 700,000 ש״ח. פוליסת ביטוח כזו מבטחת אנשים עד גיל 75 בלבד, ובחלק מהחברות מצטמצם סכום הביטוח באופן משמעותי החל מגיל 65. יש לשים לב שאצל כל חברות הביטוח ישנה תקופת אכשרה, שרק אחריה נכנס הביטוח לתוקף, במקרה של תאונות היא בדרך כלל מתבטלת.

למי מומלץ לבחור בפוליסת מחלות קשות?

מכיוון שאף אחד מאתנו לא יודע מה צופן העתיד, ביטוח זה מתאים למי שרוצה לקחת אחריות ולהיות בצד הבטוח. ביטוח פוליסת מחלות קשות אינו רלוונטי רק למי שיש היסטוריה משפחתית של מחלות גנטיות או תורשתיות במשפחה, אלא גם למי שמשלם משכנתא על הדירה למשל – במקרה כזה הפיצוי יכול להחזיק את המשפחה ״מעל המים״ לזמן ממושך, ולתת להם להתמקד בדברים החשובים ביותר בתקופה הקשה שהם נקלעו אליה.

זקוקים לעזרה בחיפוש אחר ההצעה המשתלמת ביותר? אנחנו ב- Trusty מתמחים בהשוואת מחירי ביטוח ונשמח לסייע לכם למצוא את ההצעה המתאימה ביותר עבורכם.

האם המאמר עזר לך?
0עזר מאוד
3די עזר
0לא כל כך
0כלל לא עזר
צור קשר
אנא הזן את הפרטים הבאים ונחזור אליך בהקדם

אנשים חכמים משווים הצעות ביטוח

משווים וחוסכים
בביטוח הקיים

כבר משלמים על ביטוח קיים?
בדיקה קצרה בהר הביטוח תגלה לכם כמה אתם יכולים לחסוך
בעלויות הביטוח שלכם

כדי לשמור על הפרטיות שלך,
ישלח אליך קוד אימות אישי

תאריך הנפקת תעודת הזהות

תאריך הנפקת תעודת הזהות מופיע בתעודת הזהות כפי שמסומן בתמונה זו:
צילום של תעודת זהות
שימו לב!

אם מספר תעודת הזהות הוא של קטין (שעדיין לא הונפקה עבורו תעודת זהות), יש למלא ביום, בחודש ובשנה "נתון חסר". המידע המשמש לזיהוי מתעדכן מול מרשם האוכלוסין אחת לחודש. אם הונפקה עבורכם לאחרונה תעודת זהות חדשה, יכול להיות שתאריך ההנפקה טרם עודכן במערכת. במקרה כזה, הזינו את תאריך הנפקת תעודת הזהות הישנה, ואם אינכם יודעים אותו, נסו שנית במועד מאוחר יותר.